María Balteira

Loubar eu loubara, María Balteira, 
túa saia leda, 
que a carón da morte, ó vela na danza 
semellando pombas redor dun pombal, 
facía que aqueles barbudos sorriran. 
Aqueles labregos da morte guerreira, 
carballos antergos, varós desta terra, 
destes pobos todos que chaman España, 
desde aqueles tempos que a tallou a espada.



Loubar eu loubara, María Balteira, 
túa saia leda, 
tan leda que tola á xente deixabas, 
d’amores sin prendas:
peitos de folía, nin moeda moura, 
nin prenda d’amor nin prenda de conta. 
Mala perdedora, boa bailadora 
co lume nos ollos i o aire nos pés,
¡e nas maos a lúa a facer lilailas,
lixeiras gaivotas, ladroas amadas!

O cabrón do inferno, María Balteira, 
cando veu a España, 
por xogar contigo perdeu a soldada. 
¡Por ganalo a él perdeches a ialma!




¡Loubar eu loubara, María Balteira, 

túa saia leda!
Eu loubar loubara, si os cás dos xograres 
que ti desamaras,
vindo da fronteira non me dentellaran 
no peito as loubanzas:
¡Ley de xograría me chama a silencio! 
Si non fora aquelo de xogar co demo, 
e partir o viño con tantos meleiros, 
faría tensón cos meus compañeiros, 
María Balteira. Ti sábelo, eu sei, 
que loubar loubara túa saia sin lei. 
¡Túa saia leda
que non loubarei! 
Túa saia leda 
que non loubarán:
con frior de seda 
e quentor de lan.


Catro poemas pra catro grabados
Lorenzo Varela


Grabado de Luís Seoane y fotografía de © Roque Soto

Comentarios

Publicacións populares