Poema a pomba empombada

Pomba: amo o teu
armiño compracente
e sempre
serás tí o meu amor.

Pomba: doce fermosura,
estrela entusiasmada
e virtuosa,
serás tí o meu amor.

Pomba: bondadosa
por doce decisión
xa eres tí e
serás sempre o meu amor.

Pomba: aterra
con crudeles razós
a miña alma noble:
serás tí o meu amor.

Eu entrégoche, pomba,
o meu corazón aluado:
serás tí o meu amor.


Poema la bolona ferrolona (*)

Bolona: anofo su
cartiño calitete
a totum
fares vo omir.

Bolona: cele pulenta,
calupe temperada
a vombonta
fares vo omir.

Bolona nacareta
sur cele tratuz
au es su a
fares vo omir.

Bolona: ajepan augete
fer meu relitruz
pulenta zon
fares vo omir.

Bolona: carrenque
nin chitones chifos
la te bona mobre
fares vo omir.

Ou vengo su, bolona,
le relitruz tapono:
fares vo omir.



Santiago Luís Monte
     (1915 - 1937)



(*Escrito en trampitán eh homenaje a D. Juan de la Coba Gómez, imitando o seu estilo)

Nota. Don Juan de la Coba Gómez. Estrano e pintoresco persoaxe ourensano que viviu no século XIX. Morreu aos 70 anos de idade en 1899. Foi agrimensor, escultor, poete e dramaturgo. Inventou o idiomo chamado Trampitán  cecáis para que os seus enemigos -é decía que tiña moitos- non o plaxiara.
     Curros Enríquez no Divino Sainete fixo unha referencia irónica deste singular persoaxe, do que hai moitas obras no Museo de Pontevedra. Véxase en Grial, número 42, o delicioso traballo de Filgueira Valverde: Un poeta con su tema: Don Juan de la Coba Gómez.


Fotografías de Joan Crawford, feitas por © George Hurrell

Comentarios

Publicacións populares