Canción de rabia e dor
Agora co verán, xentes do África negra, a miúdo os máis fortes e mozos -pois son a esperanza das súas familias-, home, mulleres e nenos, aproveitan a en teoría bonanza climatolóxica para emprender a viaxe en busca de mellores horizontes onde asentarse e buscar unha saída ás súas miserias. As mafias, ás veces con apoio oficial, montan o seu negocio para traficar como nos mellores tempos dos negreiros, diso os europeus sabemos unha morea. O resultado desas viaxes queda recollido nas noticias dos medios de comunicación que ao final tamén contribúen a que os mortos formen parte dunha crónica negra evitable, pero que ninguén impide. Cando rematarán esas travesías de morte? Codio que hai para longo. Trátase dun tráfico máis, un negocio, como os de armas, drogas, mulleres. Por iso entono unha vella canción que di:
Odio o sistema capitalista.
Direiche por que razón:
foi causa dos meus sufrimentos,
e polo que os meus queridos amigos morreron.
Ben, sei que todos se preguntan
que é o que o sistema me fixo a min.
Ben, te vou dicir
que o meu marido ten tuberculose.
A causa do duro traballo e pouco salario,
e nunca bastante para comer,
polo frío e a fame
e os seus pés descalzos.
O meu marido foi un mineiro
que traballou e arriscou a súa vida
por manter a tres nenos,
á súa nai, a súa muller e a el mesmo.
Ben; eu tiña un neno de ollos mouros
que era o máis querido do meu corazón.
Pero do meu pequeno amor
a súa nai tivo que separarse.
Mentres o rico e poderoso capitalista
vístese de xoias e seda,
o meu querido neno de ollos mouros
tivo que morrer por falta de leite.
Ben; eles chámana terra de promisón,
e para eles creo que iso significa,
para os ricos e poderosos capitalistas, non para xente como ti e eu.
Ben que poderiamos facer nós
con estes homes poderosos e fortes?
Ben; eu dígoche, señor capitalista,
imos loitar, loitar, loitar.
l
l
lCanción escrita por Sara Ogan nos anos 30 despois de perde á súa nai e ao seu fillo, mentres o seu marido estaba a piques de morrer de tuberculose.


Comentarios

Publicacións populares